Tvillingar

Den 30 oktober 2014 tog jag ett test och det tog bara några sekunder innan det visade "gravid" och efter nån minut stod det 2-3 veckor. Gick in till världens bästa älskling som fortfarande sov och sa "vi ska få en bebis" och han blev överlycklig! Men i vecka 7 började jag blöda och var säker på att det var kört. Vi fick tid för ett ultraljud några dagar senare och där fick vi en liten chock, det var tvillingar! Även fast jag vi skojade om det innan och jag kände det på mej så var det lite overkligt. Två bebisar på samma gång! Efter det följde ett antal veckor av totalt däckande på soffan, har aldrig mått så dåligt tror jag. Kändes som magsjuka gånger 27 plus bakfylla gånger 53.
 
I vecka 12 var på inskrivning och fick träffa en snäll barnmorska som bokade in ett till ultraljud. I vecka 14 fick vi gå på det extra ultraljudet för att se om det var enäggs eller tvåäggstvillingar. Det var fortfarande två bebisar och dom sprattlade hur mycket som helst. Det är enäggstvillingar så dom delar moderkaka och yttre fostersäck men har som tur är varsin inre säck, dom är alltså monochoriota diamniota. Och det räknas som en riskgraviditet då dom kan drabbas av TTTS men det är ovanligt så det hoppas vi att vi slipper. :) På grund av detta så kommer vi på ultraljud varannan vecka resten av graviditeten, nästa ultraljud är på fredag, den sjuttonde. Just nu är vi i vecka 16 men magen är stor som den var med Theo i vecka 30!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0