Prioritera!

Tydligen så är jag en värdelös förälder som lämnar bort Theo till hans dagmamma på dagarna när jag pluggar. Så till dej: det handlar om att prioritera, välja och se mer än bara "det där". Jag prioriterar Theo såklart, vilket man inte kan säga om vissa andra. För det första så älskar han sin dagmamma och han vill gå dit och han tycker det är kul! För det andra så är han där mycket mindre än vissa andra barn. Flera personer frågar mej varför jag hämtar honom tidigare när han har tid 8-16 där, för att jag vill såklart! Jag hämtar honom nästan alltid före tre om jag inte har praktik. Och om vi vill så tar vi sovmorron. För att jag kan, alla föräldrar kan inte det. Om jag bodde massa mil ifrån mitt barn skulle jag plugga som fan tex måndag- torsdag för att sen kunna åka och vara med barnet hela helgen, kanske till och med tills på måndagen.
Och folk undrar hur jag hinner allting, det handlar om att prioritera! Om jag vill göra något, pyssla, sy, baka, kolla på film, whatever så får jag, precis som alla andra föräldrar prioritera. Det märks ganska tydligt att DU inte har några barn själv. Jag duschar på 5 minuter, du på 25. Ibland orkar jag inte laga mat, så vi äter gröt till middag, Theo lider inte av det eftersom det är både nyttigare än korv och makaroner och går snabbare.
Det är SÅ mycket som jag vill trycka upp i ditt ansikte, men jag orkar inte skriva och om du undrar hur jag hunnit skriva det här så har Theo inte kommit hem från kalaset än. Och om du undrar vad jag gör när han inte är hemma så har jag städat och fixat hela dagen för att kunna vara med honom och göra saker i morron. Vill du veta nått mer? Du kommer aldrig någonsin komma i närheten av honom igen.

Kommentarer
Postat av: en vän

bra bra bäst

2012-01-22 @ 21:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0